Dieta

Dieta

Dieta

Wielu z nas w momencie, w którym zaczyna nam doskwierać jakaś nieprzyjemna uciążliwość wybiera się się do lekarza i decyduje się na zażywanie różnych medykamentów, których zadaniem jest zniwelowanie problemu. Wielu z nas decyduje się na faszerowanie chemią, w momencie, gdy wystarczyłaby zmiana diety. Pokarm, który spożywamy ma ogromne znaczenie dla funkcjonowania naszego organizmu. To on jest paliwem, dzięki któremu żyjemy. Warto jednak, aby paliwo to było pełnowartościowe i jak najlepszej jakości. Wybieraj produkty nieprzetworzone bez zbędnych dodatków i polepszaczy smaku.

Zadbaj o dużą ilość warzyw i owoców w diecie, które są źródłem wielu witamin i składników mineralnych. Unikaj nadmiaru cukru, soli i produktów nafaszerowanych wszelaką chemią. Nie jest to kompletnie potrzebne Twojemu organizmowi, a wręcz przeciwnie – może mu tylko zaszkodzić. Jeżeli zauważysz niepokojące oznaki, które wysyła Ci Twój organizm np. pod postacią wzmożonego wypadania włosów, wysypki na skórze lub zaburzeniami snu – może to oznaczać, że brakuje Ci jakichś witamin i składników mineralnych lub Twój organizm nie nadąża z ich wydalaniem.

Wypadanie włosów może oznaczać zawyżony poziom witaminy A w organizmie lub brak selenu, żelaza, cynku lub krzemu. Skurczy w łydkach można łatwo pozbyć się pijąc sok pomidorowy, który zawiera sporą ilość potasu. Osoby z tendencją do trądziku powinny ograniczyć spożywanie tzw. „śmieciowego jedzenia”, cukru, ostrych potraw, a także musztardy, ponieważ mogą one przyczyniać się do pogłębienia problemu. Posłuchaj swojego organizmu, on nieustannie daje nam znaki. Nie warto faszerować się suplementami i tabletkami, gdy natura dostarcza nam wszystkie niezbędne nam wartości zdrowotne. Wystarczy zadbać o zbilansowaną dietę, która dostarczy nam wszystkiego po trochu w odpowiednich proporcjach.

Ważna jest różnorodność – jedz najróżniejsze rzeczy, kombinuj z dodatkami, mieszaj różne smaki. Spożywanie cały czas tych samych posiłków nie przynosi nam praktycznie żadnych korzyści i dodatkowo powoduje „przejedzenie” i znudzenie. Zadbaj również o odpowiednie proporcje składników odżywczych: białek, tłuszczy, cukrów i węglowodanów. Jeżeli nie jesteś pewien co tak naprawdę powinieneś jeść, zawsze możesz skorzystać z porady dietetyka, który udzieli Ci wyczerpującej odpowiedzi i rozpisze dietę dostosowaną specjalnie do Twoich potrzeb.

– autor artykułu